Sunday, November 22, 2009

ke"TENSIONAN" ku.....huhuhu


aduh mgkin kalu aku tekanan tahap dewa..... mungkin macam diataslah muka ku tu....huhuhuh....tapi mmg aku dalam tahap tekanan la kiranya aku ni....byk urusan yang aku kena buat.....tapi aku sedar semua ni mematangkan aku dan mmberikan aku hidup d dunia yang kucar kacir ni....kiranya dapat berdikary la....dan paling penting....mengajar ttng cara berurusan serta yang teramat penting nya iaitu smua tekanan2 yang ku alami dalam bulan ni n kritikal dalam mmgu ni adalah supaya mngajar aku ttng erti kesabaran dan ketabahan...kerana allah sntiasa sygkan umatNya...

jumaat tu aku terpaksa balik tmpat mcikku d sunway..untuk minta tndatangan mamiku.....untuk borang ptptn ni....mmg ptptn ni la yang mmbuatkan kepala ku serabut dari masa ke semasa.....dari stat aku kena berurusan mmbayar yuran mngu2 lalu...biarpun separuh sbb xda duit..itupun masalah yang merumitkan aku...tapi alhmdulilah berkat kesabaran dan pertolongan dari allah swt...aku dapat juga mnyelesaikan masalah tu.....

Sekarang ni cuma tnggal masalah urusan ptptn ja...byk dokumenku yang x lengkap....aduh...sekarang ni yang aku boleh buat adalah usaha dan tawakal la pada masa sain aggrement nanti....macam aku dapat rasa permohonan ku akan di tolak...tu yang at aku dalam keadaan stress skit....dahla mau dekat final exam...aku blum bole concentrate lagi untuk stdy,,,apa yang aku baca pun mmg nda masuk sbb kepala ku sarat dgn masalah ptptn ni.....huhuhuuhuhuh

aduh.....tensionnya......

3 comments:

Healmie Zahari said...

Salam,
relax...jangan tensen2. Kalu tensen juga, bila dpt duit t mesti dah xtensen. Tapi once u graduated, like me, mesti tensen balik pikir nak bayar ptptn. huhu

EPAL...NORFAEZAH MOHD NUR said...

wsalam healmie...huhuhuhuhuh

mmg tnsion.....siap tgah serabut........ huhuhu cop sana sini..tapi sabar.... hehehe

Azean Azman said...

Ya Ejah.. betul tu ,stress, tension, masalah tak akan pandai habis di dunia ni...kalau tidak dapat PTPTN, stress, bila dah dapat PTPTN dan grad, stress juga pikir mau bayar balik..

Ingat golongan PTI, dan PATI saja kah yg stress?.. kita golongan PADI HUMA pun stress... Jadi, hadapilah stress dengan senyuman dan kesabaran untuk mneyelesaikannya...;)

p/s: PADI HUMA = Pemegang Anugerah Diploma dan Ijazah, tapi Hutang Masih Adaaaa... ( PTPTN sudah melambai2kuu.... )

Related Posts with Thumbnails