Monday, November 9, 2009

CAMPING I RAKAN.....Kem Ikatan Mesra......

ni tmpat seakan2 masa kami ada aktivti kekuatan dri...meredah selut....bertayammum..mmbaca al fatihah..dan menguji kekuatan dri...hehehehe....best sgt2!!
ni tmpai kami bermandi2 tasik hehehhe...aku x pandai berenang...n fobia air..haha...alhmduliah nasib baik ada 2 org kakak yang mngajar ku...biarpun aku dah menangis di bawa ke tgah2 tasik tu heheheheh

Assalamualaikum..

lamanya aku nda update blog ku ni....huhuhu,,,sbbnya aku tggu ada mood dan crita menarik ja baru aku rajin update blog ku ni...biarpun byk assignment yang aku kena buat...final exam nda lama lagi...dam masalah2 yang perlu aku selesaikan terutamanya ttng kewangan....tapi aku tetap pkir positif....aku tau aku akan dapat selesaikan smua nya...Allah swt akan mmbantu aku...amin...

Bercerita tntg I Rakan....6-8 nov ari tu...baru2 ja....aku ikut camping....Kem Ikatan Mesra...anjuran I rakan...alhamdulilah memg best sgt2....nda sangka2 aku....mula2 jujur aku katakan antara 2 hati ku...mau pegi atau nda....tapi allah swt bukakan hatiku untuk pergi juga ke camping tu..biarpun aku tau byk perkara yang aku kena selesaikan..alhmdulilah...

aku nda sangka...masa camping tu...byk perkara yang betul2 masuk ke dalam hati ku...byk yang betul2 aku nda tau dan byk perkara yang betul2 meyedarkan aku....Kepimpinan Islam.... tu fokus utama tntg Kem yang dijalankan ini....betapa aku rasa jauhnya aku dari ilmu allah swt...byknya aku nda tau tntg agama allah dan byk nya aku dapat pengajarn ttng hidup ku...btul smua yang di lakukan oleh fasilitator dan ketua2 mmberikan pngajarn kapada aku...aku bersykur sgt2....dan aku betul2 bersyukur kerana allah mmbukakan hati ku untuk prgi ke camping tu....smua yang dilaksanakn betul2 mnyedarkan aku.....amin...


dan aku nda sangka....hatiku betul nda tahan bila tiba satu aktiviti malam ahad...SIAPA AKU???RINTIHAN AKU??? allahuakbar....betul2 mnyedarkan aku....aku x dapat mnyatakan perasaan ku time tu...sbb aku dah x ingat pada org lain...hanya allah swt yang aku ingat..sampai...bila fasi tinggalkan aku sorang2 aku hnya ingt allah swt...dan aku hnya ingat apapun terjadi atau kalu aku mati sekalipun aku hnya inginkan allah swt...tu yang aku pkr bila aku d tinggalkn sorang2 pada malam itu....smua tu mngajar aku..mnguji ku...dan aku tahu apa2pun yang akan terjadi pada aku malam tu...aku akan redha dan aku terima...kerana hati aku cuma ada allah dan aku tau allah swt akan melindungi ku....dan alhmdulilah...malam itu adalah malam yang betul2 buat aku mngerti...siapa ku...dan kenapa aku....dan adaka aku kuat untuk mmbawa islam?....adakah keyakinan driku kuat?.....program itu benar2 menguji siapa ku...dan driku....aku sedar betapa hipokritnya aku selama ini....dan allah dan tunjukkan kapda aku SIAPA AKu!!! allah dah berikan aku driku ini.....amin ya robal alamin....

bukannya senang untuk mmbawa islam kalu dri kita x yakin dgn apa yang kita buat....kesabaran yang ada pada dri kita....begitu juga aku...betapa jauhnya lagi aku dgn ilmu2 allah....betapa kurangnya pengetahuan aku ttng ilmu2 allah...aku masih lagi mngejar ilmu allah dan makin byk lagi yang nda tau....aku masih lagi belajar dan teru belajar ttng ilmu allah kerana aku tau pengetahuan ku teramat2 cetek sekali...betapa bodohnya aku....allahuakhbar.........aku juga cukup kagum dgn smua saudara2 i rakan yang mmpu melaksanakn program ni...dan ckup2 mngajarku....keyakinan pada dri....kesabarn dalam dri....keimana dan ketaqwaan pada dri..dan perjuangan yang akan ditempuhi....smua ini......btul2 mngajar aku.....kepimpinan islam.....mmbawa hati yang cekal...kuat...yakin....kerana allah swt....

Tu la pengalaman dan pengjaran yang aku dapat dari progarm ikatan mesra tu...Ya Allah...lindungilah sahabat2 ku saudara2 ku...dan bimbinglah kami semua ya allah.....kuatkanlah hati kami dgn membawa agamaMu ya allah....berikanlha kami kekuatan ya allah untuk menempuhi dugaan dan cabaran yang akan Engkau berikan ya allah....ya allah...selamatkan lah saudara2 ku...sahabat2 ku yang telah mngajarku dalam program ni....yang aku kasihi...dalam perjuangan Mu ya allah....selamtkan la mereka ya allah....dan umat-umat mu sekalian.....amin ya robbal alamin..

assalmualaikum...........

6 comments:

Azean Azman said...

Alhamdulillah.. :)

nanti balik kampung cerita lagi banyak untuk kasi insaf maci'mu ni lak :)

EPAL...NORFAEZAH MOHD NUR said...

hehehehe..yala una....dun wori...be happy.....mmg byk critaku ni hehehhe

RED HUNTER said...

ooo pi camping ya.....
best ke...

EPAL...NORFAEZAH MOHD NUR said...

alhmdulilah ucuwan...mmg best...beri keinsafan skit....hehehehhe

farae al-farafisya said...

salam ziarah kembali..wah,seronok ye pergi KIM haritu? lepas ni get involved la dgn program susulan untuk ahli-ahli yg berjaya menghadiri KIM ye..by the way, saya nak kenal dgn cik epal ni yg mana satu ye?dari haritu tercari-cari...

EPAL...NORFAEZAH MOHD NUR said...

salam ziarah kmbali kak farah....heheheh sy knl kak farah....kak farah pun knl sy.....tapi.....heheheh kakak blum dapat teka lagi......

insyaallah...nnti sy akan jmpa akk dan bgitau akk sy cik epal...hehehehh

Related Posts with Thumbnails