Friday, November 27, 2009

FINAL EXAM KU....yang 1st di unisel....



assalamualaikum....aku menulis entry ni sbb nak merefresh kan balik otak ku yang sarat dgn nota2 dan mklumat2...hehehe.......hmm...mggu dpn....stat 30 nov 2009 hingga 3 , 4 , 5 dis 2009 aku dah final exam....first final exam ku di unisel ni.....aku harap aku dapatlah pointer yang bgus2...dan aku bersyukur sangat biarpun aku dapat 2 pointer keatas...kalu 3...fuyoo...mesti aku terkejut besar...hehehe....yala...dahlah kos yang ku study mmg bg aku susah aku mau buat...semua dalam english...spm n stpm ku result untuk english mmg teruk....huhuhu....lbh2 lagi dgn subjek "PROGRAMMING METHODOLOGY"....sbenarnya smpai sekarang aku nda tau apa sebenarnya subjek tu......huhuu...cuma yang aku tau... untuk jadi programmer computerlah...hehehehehe........

hmm...mmg risau aku ttng final exam ni....tapi...insyaallah...aku dapt buat....sbb aku disni bukannya untuk bersenang lenang.....tapi untuk belajar..untuk menimba ilmu...sbb belajar dan menimba ilmu adalah 2 perkara yang amat berlainan.....keluarga ku d sabah tu betul2 diorang pesan dgn aku belajar betul2...terutamanya..mama dgn bapaku...walaupun sebenarnya mereka adalah datuk dan nenek ku.....byk pesanan2 mereka kpda aku...mcik2 ku lagi...tapi jgn risau kuarga ku...akanku buat yang terbaik untuk kamu!!!!!!heheheh(nda sabarnya balik sabah...hehehe)....final exam.....sem pertama ni aku amik 6 subjek...alhamdulilah...biarpun 5 subjek tu full of english tapi insyaallah aku akan dapat buat...amin......

aku ambil kos degree IT.....sebenarnya masa aku memohon di unisel ni...pilihan pertama yang aku minat tersangat2 adalah dalam bidang PSIKOLOGI...huhuhu... IT pula adalah pilihan terakhir....akhirnya IT juga aku dapat...alhmdulilah la...tersenarai juga dalam pilihan..hehehe....tapi itulah....aku suka melihat ragam2 manusia....psykologi manusia........menulis ttng keadaan sekeliling....fakta2 tntg kebenaran.... mmbaca kisah hidup dan penulisan orng lain serta mcm2 lagila yang berkaitan.....tu yang aku suka dan minat sgt2.....tapi x apala think positive.....minat ku ni akan ku buat ia mnjadi salah satu pekerjaan sambilanku...hahahahaa.....opps...aku dah terlari tajuk....hehehe.....

tapi tu la...aku harap dalam final exam ku yang pertama ni...aku dapat buat yang terbaik...sbb ada impian yang aku nk kejar.....hehehe.....dan mgkin sapa2 yang setia mmbaca blogku yang ntah apa2 ni...yang betul2 x seberapa ni....minta maaf sgt2..mgkin dalam mggu ni...akux dapat mmbaca karya2 kamu...dan x dapat mengupdate blogku....minta maaf sangat2...(tapi rasanya ada final exam ka...tgn ku sentiasa rancak pegi blog orng n bagi komen hehehahaha).....insyaallah aku dapat buat yang terbaik!!!! CHAYO2!!!! EPAL........

amin ya robal alamin.......

2 comments:

Srikandi Abi. said...

Assalamu'alaikum..
bittaufiq wannajah...=)
"tiada usaha maka tiadalah kejayaan"..
jadi berusahala selama mana kamu mampu...[^^,]

EPAL...NORFAEZAH MOHD NUR said...

waalaikumsalam ili nur..betul tu...
syukran jazilan...hehehe.. usaha dan disertai dgn doa kpda allah...

Related Posts with Thumbnails