Wednesday, November 25, 2009

Alhamdulillah.......syukur ke hadrat illahi......

alhamduliah....syukur teramat sgt2 aku kpda allah swt...kerana akhirnya kesusahan ku tntg urusan ptptn ni diterima juga...atas doa kwn2 dan keberkatan dari allah swt....amin......sbnrnya terlalu byk halangn ku yang x kan ku lupakan pada tanggal 24 november 2009....time ni la aku kena berurusan dgn ptptn untuk sain agrement...... ni baru mukadimah ja.....tapi bg aku mmg terlalu sdh dgn apa yang berlaku pada masa tu..tapi kesabaran biarpun smpai aku menangis aku tetap juga kuatkan semngat untuk berusaha hingga ke akhirnya.....

aku dapat rsa masa kaki ku melangkah ke chenselori dan naik ke dwn senat tu....aku dpt rasa mesti akan berlaku sesuatu...betul2 hati ku risau dan gelisah.....tapi tetap sabar....bila dokumen ku d cek oleh pegawai2 ptptn...aku nda sangka yang surat pngesahan tntng ayah kndung mereka nda terima...mereka nak surat akuan sumpah dari mahkamah juga....ya allah masa tu airmata ku trun juga biarpun aku kuat untuk kata aku x nak menangis..tapi secara auto airmataku keluar juga...aku dah x malu berdepan dgn keadaan mcm tu sbb aku betul2 nak selesaikan ptptn tu...kalu x...mcm mna aku nk stdy lagi unisel ni...huhuh.....

pegawai ptptn pun suh aku masa tu juga pergi mahkamah buat surat akuan sumpah tu... ya allah...tuhan ja tau perasaanku time tu....kuala selangor bukannya dekat...aku x da kwn2 yang aku terlalu knl untuk bawa aku kesana...tapi aku tekad biarpun airmataku dah mngalir deras..lagipun aku belum tahu tmpat di sini........tapi aku pkir aku bole naik bas dan amik teksi dari BB pi kuala selangor....aku pun pegi juga dan minta spaya pgawai ptptn tu tggu shingga aku datang balik....aku kol trus kwn rapatku ttng keadaanku...n aku nak pi k.selangor tu...suh diorang jgn risau.....tapi diorang risau dan suh aku hati2...kesian kwn2ku...... tapi yang mmbuatkan aku lbh sdh lagi bila masa aku dah naik bas...kwn ku kol suh aku tunggu d bas dia nk hantar sesuatu sbb dia x dapat temankan aku p kuala selangor...rupanya dia hntarkan aku duit...sbb dia tau aku mmg xda duit...duitku ckup2 smpai d k.selangor ja..tapi untuk balik unisel x tau lah...mmg makin sdh aku masa dia bagi duit sdg aku....betapa pertolongan mereka aku hargai sgt2.........

dan lagi teruk masa otw pegi kuala selangor x sangka jalan ditutup....mmg perasaanku masa tu rasa nak pengsan dan mcm2 perasaan ada nak give up ada.....tapi aku bykkan mengingat allah swt dan sabar byk2...sbb msti ada jalan lain....dan alhmdulilah...smpai juga aku ke kuala selangor dan mmbuat semua urusan tu sehingga selesai...alhmdulilah.....aku smpai unisel dalam jam 4 lbh lah..ptg....mmg betapa laju nya aku dan selesaikan smuanya...dan berikan surat akuan sumpah yang dia nak tu....dia belek satu persatu....masa tu dalam hati mmg berdoa byk2 jgnla ada lagi masalah....dan alhmdulilah.....d terima juga ptptn ku....aku x da reaksi terus masa permohonan ku d terima...tapi aku bersyukur sangat2 kpada allah swt.....ari tu mmg aku di dalam dugaan dan ujian yang besar...dan aku tau lepas ni akan ada lagi dugaan dan ujian yang lbh berat untuk umat2Nya yang DIA sayangi.....amin....syukur alhamdulilah....

2 comments:

farae al-farafisya said...

Salam..faizah, kalau ada apape masalah,blh je bg tau kat akak..insyaAllah akak bantu mana yg termampu...jgn simpan sorg2 ye lainkali...

EPAL...NORFAEZAH MOHD NUR said...

wsalam kak.....insyallah kak....masa tu mmg x tau dah nk minta tlong kat sapa lagi...ada juga terfikir nk minta tlong kat akak tapi sy takut mnyusahkan.....

terima ksih kak...

Related Posts with Thumbnails