Thursday, January 8, 2009

3 hari uda ku bekerja d JUSCO huhuheheh

hahahahahah........................napa bgini heheheheh........3 hari uda ku bkerja d situ..heheheh.......nasib ada lapetope ni haahahah....una....ku saja menulis "LAPETOPE" hahahahahaha........ok teruskan lagi crita ku....hehehhe..ari prtama ku keja...huhuhu konpem kejutan budaya....tapi hati ku semangat la keja....sal benda baru bagi aku kan....jadi penasaran btul ku...n ku d tempatkan d bhagian....B...... hahahahah.....bhagian ku tu ada staff yang sama aku tu namanya c naz...tggu stpm jga kalu x silap aku..tapi ya ampun pemalu gila...susahnya mau berbual ngan dia hehehe....dgn bakal2 SL ntahla apa tue SL ku pun x tau....namanya wan..yang jd pgajarku huhuheheheh.......ari ptama tu yala keja2 bagi orientasi skit..n ku msuk p dpartment ku jam 2stagah petng...sal sbelum tu ku d ofis ja ngan staff yang baru masuk ngn aku skali...5 urg ja kami heheehe..tapi durnag 4 urg partime ku pula full huhu........padahl itu kwn pertama ku..... sekali uda d bg ceramah tntg jusco ni.... bru la ku d hantar gi depart ku....yang d bawa oleh En M...huhu... bru la d serahkan aku pada bakal2 SL yg ku x tau apa tu SL iaitu ngan c wan huhuheheh...dia yang mgajar aku..... best la juga....tapi kaki la penat berdnyut2 ku rasa huhuheheheh.....tapi pngalaman baito!!.......

ari kedua......hmm...ari yang paling ku suka.....hahaha sal tepikat pula aku ngan bakal2 SL tu hahahah...adui na aku ni baru keja uda mgada mau mnyuka2 sama urg heheheheheheh..........bukan suka tapi tepikat...sebab dr pg smpai ptg ada ja keja kmi wat..amik barang la apalah....heheheh sama2 huahuahua....(epal mula perasan huhuhu)....hahahah.....padahal kalu kamu tau dia spatutnya cuti ari tu tapi dtg juga dia hahahahah...sal ku sorang ja jaga depart B tu heheheh.....x ko tesuka ka tu hahah...jd ku gelar dia si "prihatin"hahhah....smngat juga aku keja...lagipun byk keja n x sedar masa berlalu.......macm cepat ja ku rasa time tu...sedar2 mau balik uda...heheheheheh..........bgusnya la kalu dia tada gf kan hahahaah...perasan ni!!! huhu...EPAL KO KEJA DULU JANGAN CINTAN2 DLU..KO KAN MAU AMIK LESEN KETA N KUMPUL DUIT!!!!!INGAT TU.....(peasam mamaku...bapa ku.....mck2 ku c una n miss dreamer..huhuhu)........ nah ku sentiasa ingat tu pesan durang.....amin...n insyaallah..

ari ketiga amat membosankan...sal si PRihatin cuti huhuhuhu....x smangat aku......n ari ni xda barng mau d letak tapi ku pelik sal kaki ku ari ni sakit....perutku sakit....sejuk lagi huhu mcm2 la...tapi fokus utama membosankan xda dia hehehehehh........tapi ari ni ku byk relx la kurang pelanggan....hahah tu ja yang ku dapat critakan ari ketiga ni....n ada lagi aku mau gtau...selama 3 hari ku keja..n tiba masa ku balik....ku balik kan ngan mck ku....3 hari ku sesat ja mau cari pintu kuar piramid tu....kerana itu juga la 1 pnyebab sakit kaki ku.hahahahah ku tersesat d piramid hahahahaahah.......k salam...........

12 comments:

Azean Azman said...

Ko tu ada asma, ampus..kalau sejuk ready bawa baju sejuk..

Epal, ingat apa pesan mama di muka pintu?..

Terpikat boleh... tapi pandai jaga diri dan dara..hahahaha..

Ya Allah, lindungilah anakbuahku di sana! amin..

Tujuh Kaki Dalam said...

ha tu la.

ingat pesanan macik una mu.

dara!

ramai yg sudah ndak ada benda tu sebab cinta kununnya.

hak tuih!!

pigi mampos!

hat-hati jak di sini epal.

lak-aki ko jgn percaya 100%.

kau ksi 7 peratus sudah.

aku sudah jumpa mcm2 setan di sini.

mulut manis tapi kaki tebuk.

mcm sial.

ok maaf saya agak emosi sebab saya sudah banyak pengaaman jumpa setan-setan mcm ni.

dan baru-baru ini sikit satu mamat aku kasi pecah kepaanya sebab berani2 bawak perempuan balik rumah.

pelacur murahan mana dia bawak aku pun ndak tau.

sedangkan dia ada lagi perempuan lain.

bodoh punya setan.

(ok.saya gila emosi bila bicara benda mcm ni.sebab saya sudah lama tinggal sini.dan selalu jgd mangsa ialah yg baru sampai ndak tau apa2.)

ok hati2 ja pesanan ku.

makcik mu ada dtu miss dreamer.

jaga la ko punya anak buah ni.

jgn sampai di sentuh oleh setan2 durjana itu.

saya tidak bermaksud untuk mengatakan "si prihatin" itu jahat.cuma berhati2 jak.nak kenal org bukan sehari dua.malah bertahun2 juga ndak pasti kenal lagi.

manusia zaman skarang sgt susah.

Azean Azman said...

TKD,

Terima kasih byk2 sebab tlg mengingatkan..

manusia zaman sekarang mmg macam2 perangai..

Tapi una nak tambah sikit..

Ada gadis yg x dara, bukan pasal cinta semata2..

kes yg kena rogol?..

dirogol waktu kecil?..

di tipu, dikhayalkan dan dirogol.

Hilang dara tanpa kerelaan gadis itu sendiri..

Tujuh Kaki Dalam said...

oh.

itu cerita lain una.

tidak sama dgn yg bodoh2 rela bagi maruah sama lelaki sebab alasan cinta kununnya.

hak tuih la semua tu.

nak bagi sila bagi dgn lelaki yg sah iaitu suami.

kita sekadar berbincang pasal yg dgn rela bodoh bg maruah sama lelaki atas alasan cinta kununnya.

lelaki jgn di percaya sgt.

kalau betul dia cinta kita dia akan jaga sampai dah jadi isteri yg sah baru lah dia sentuh.

selain itu yg tidak di sengajakan semoga Allah balas dgn nikmat yg lebih besar iaitu syurgaNya nanti.

EPAL...NORFAEZAH MOHD NUR said...

una my beloved auntie....n TKD..huhu tima kasih sgt2 ya.......huhuhu ya ku ingat pesan kmu smua tu..ada gak mis dreamer huhuhu

c prihatin tu bkn juga dia tau aku suka dia huhuh....saja aku terpikat..hehehehehheheh..... tesuka ja ya......heheheahhaahahahahah

thnks byk2 ya........ ya ni kan bandar!!!!.....mcm2 ada...huhuhu fhm gak aku.....

Miss Dreamer said...

Bagus la kau ni TKD,

Berapa umur mu? Aku kasih ngam la kau dgn epal.. Suka pulak aku dgn kau ni

Everything that u said is true..
I almost lived here almost 8 yrs.. saw many bad experience among the teenager.. Pada yg tiada keimana memang hanyut terus la oleh aya2 power.. Korang diluar sana doakan la aku dapatmenjaga si epal dgn yg sebaik mungkin...Amin

Tujuh Kaki Dalam said...

ha ha!

saya sudah tua.

ya.

memang ramai yang hanyut.

terutama mereka yg baru sampai dr sabah.

culture shock dan tak tahu nak bawa diri.

akhirnya hanyut jadi smith,michael tak kurang juga john.

padahal lidah pelat gila bahasa sabah.

sedih.

dah tak rupa sabah.

dah rupa alien.

dan perangai juga sedih.

nak tunjuk hebat.

semua org nak di pukul.

apa kes kau brader?

dtg mencari rezeki di negeri org kena pandai bawak diri.

kena pandai hormat sopan budaya.

buakn nak tunjuk samseng.

aku hempuk kang.

tak pasal2 aku pulak kena keroyok.

haha.

pakai geng.

pondan!

oh.maaf.

emosi lagi.

saya emosi dgn org yg ego mcm haram!.

semua nak di belasah.

mcm kuat sgt.

mati jd mayat juga!

ok.

una!

mcm mana ni.

kembarmu sudah rekemen si epal sama aku.

ha ha!

sekali lagi.

saya sudah tua bah!

aku pening said...

aku niii x la pandai n sememangnya x bodoh. "7 kaki dalam" macam kata-kata orang alim. tapikalau bab mengata budak sabah bukan main kau. wal hal sabah ke, indon ke kl ke selangor ke adalah bumi tuhan gak. yang kau mintak puji teremosi kenapa? tuhan 2 maha adil kan. dia tau nak sesuaikan mana yang patut. jangan kau anggap suma budak sabah teruk. mungkin kau adalah salah 1 dari budak sabah yang kau cakap. tapi kau dah insaf "konon" jangan lah kau emosi sangat BRO. aku memang macam ni. SARKODES. salam.

aku pening said...

PANAS ke? hahaha biasalah 2. tadi 2 senjata ku,,,, apa yang aku baca ada yang aku suka ada yang x.
sekarang ni PERISAIKU plak,,,

aku pun ndak suka kkalau da budak budak sabah jjadi alien. (gaban x pe) 'penyelamat'(gaban bkan alien) rambut warna warni, pakai mcm org eskimo 'tapi tengah hari panas terik' ada gak yang ikut mcm artis tapi tanya sekolah sampai darjah 2 je. kalau kau rasa nak belasah orang mcm ni kau panggil aku. aku tlg kau. aku nak gak try macam mana nak betumbuk ngan alien dai SABAH. salam saudaraku...

Azean Azman said...

aisehman...

jgnlah panas2 sini ya..

Kita ada hak untuk keluarkan kita pendapat masing2..

Yg penting kita semua sesama saudara islam.

Peace no War!:)

chill ya!

Salam..

EPAL...NORFAEZAH MOHD NUR said...

uda2 la bah knun huhuhuhuhuhuhehehehehheheh

Tujuh Kaki Dalam said...

he he.

pertama sekali salam persaudaraan lelaki keliru.

aku sayang semua rakyat sabah.

sebab aku org sabah.

maksud aku di sini ialah biar org2 di sni kenal kita dengan akhlak yg baik.

biar kita dtg bawa nama baik sabah bah.

dan aku bukan tergolong dlm golongan mcm mereka untuk itu aku sgt2 bersyukur alhamdulillah.

dan aku ramai juga kawan2 sabah yg tdak "culture shock"

tapi bolh di bilang dgn jari.

aku bukan memburuk2kan org2 dr negeri ku.

cuma aku sedih sebab diorng org Islam dan satu negeri dgn aku.

lagi sedih kalau berkumpul cakap besar mau cari gaduh jadi nombor satu tapi masa solat kosong ndak mau menginjak kaki di surau.

aku pernah satu rumah dgn org2 mcm ni.selipar jepun pun mau di curi.

apa kes bro?

tapi ndak apalah.

sama2 kita doa agar Allah buka hati kita,keluarga kita, mereka dan seluruh ummat untuk hidayah Allah.

oh ya satu lagi jgn bertumbuk.seboleh2nya elakkan. nak "angkat senjata" biar sesuai dgn perntah Allah jadi luka berdarah mati sekali pun balasannya syurga.

tidak rugi apa2.

jaga slaturrahim itu wajib.

nasihat sebaik2nya.

kalau di cabar elakkan sahaja.

menang tidak berguna apatah lagi kalah.

itu sahaja.

tiada niat mahu bermusuh.

cuma mahu mengajak semua untuk belajar taat perintah Allah ikut sunnah nabi sallallahu 'alaih wasallam.

selama mana kita mahu bercakap besar berlagak sombong di bumi Allah ini?

mati kita ke dalam tanahNya juga kan?

akhir sekali maafkan saya sebab taruk komen yg emosi2.biasalah manusia biasa selalu buat silap terutama saya ni.

ampun maaf andai ada salah tertaip bahasa ya lelaki keliru.

kau jangan anti org sabah.

sebab aku pun org sabah.

he he.

Related Posts with Thumbnails