Saturday, July 30, 2011

Berfikir sejenak........

MySpace


Abu Zar Al-Ghiffari ra berkata " Saya berkata kepada Rasullullah SAW..." apakah kandungan suhuf nabi Musa ?"...Baginda menjawab :

" keseluruhan adalah pengajaran ". Aku merasa hairan terhadap orang yang yakin kepada kematian tetapi ia masih terus bergembir...Aku hairan kepada orang yang yakin tentang neraka tetapi ia masih ketawa...Aku hairan terhadap orang yang meyakini qadar ketentuan Allah SWT tetapi masih kecewa....Aku hairan terhadap orang yang melihat dunia yang membolak-balik penghuninya tetapi ia masih merasa aman terhadap dunia...Aku jua merasa hairan terhadap orang yang meyakini hisab di kemudian hari tetapi masih tetap tidak beramal ( untuk bekalan )"


p/s : bila aku baca riwayat ni..banyak benda yang aku fikir......( dari buku " APA ERTINYA SAYA MENGANUT ISLAM").... Begitu lemah nya aku...sangat bermakna pengajaran ini buat seluruh umat islam...kita x sedar apa yang kita lakukan di dunia ni...hanya keduniaan semata-mata....bila baca riwayat ni..baru aku tersedar.....aku melupai semuanya....aku percaya tetapi aku lalai... astagfirullahalazim.......astagfirullahalazim....


1 comments:

ibnuismail said...

syukran...satu nasihat yg berharga.^^

Related Posts with Thumbnails