Wednesday, July 22, 2009

ASSLAMULAIKUM SEMUA..........

PA KHBAR SMUANYA.....
aku ni pandai hilang2kan....sekarang aku nk mengisahkan suatu cerita yang nda sedap kurang d dengarnya...huhuhu.....walau apapun ni kisah realiti berkenaan tentang "DIRI KITA SEBAGAI UMAT ISLAM YANG BANYAK UJIAN DAN DUGAAN YANG PATUT KITA TEMPUHI BERDASARKAN APA YANG D KEHENDAKI OLEH ALLAH SWT AMIN......."

BEGINI.... bila aku mula bertapak d tempat dan d suasana yang mmg nda penah aku lihat...dengar...n buat.... aku dalam proses ketiga-tiga yang mnjadikan aku dewasa n sedewasanya heheheh...biarpun aku masih muda lagi bah......ok2 sekarang ni kita berbalik pada crita asal kita yang tajuknya pnjag2 n lebar2 heheheheheh.....

WOKEY....mcam ni... penah terfikit tentang...."YANG DATANG DAN YANG PERGI"?????? ok...byk ni mksudnya...ada tentang khidupan yang hakiki iaitu..."HIDUP N MATI.....ada tntng perasaan..."CINTA DTANG DAN PERGI" n dan tentang kehidupan dunia..."ORG YANG TIBA2 ADA DAN HILANG" hahahahhahhaa....... ok....apa yang aku mau critakan amat terkesan d hatiku...biar aku ceritakan satu persatu..... sekarang kata amik tajuk kehidupan dunia bila "ORG DATANG DAN PERGI SECARA TIBA2" hhehehehe

aku memilih tajuk ni sebab ok.... aku critakan....
pada suatu hari.........sang kancil sedang......... aik salah pula..melebih2 pula aku ni hahahaha...ok2 pada stu masa dan suatu ketika.... allah swt tu maha pengasih dan maha peyayang.....DIA berikan aku...sesuatu yang aku ingin sangat2 dari dulu lagi...aku selalu berdoa untuk meminta apa yang aku inginkan sgt2...amin....apa yang allah berikan padaku biarpun kejap adalah org yang membimbing aku ke jalan ALLAH SWT......ntah mcm mana aku d bimbing oleh dia aku pun nda tau... tapi aku ikhlas aku berubah dan lebih mengingati ALLAH SWT daripada hati ku sendri dan bukan kerana dia..... dia cuama membantu ku untuk aku lbh mengingati allah biarpun aku nda tau apa sbenarnya yang bermain d fkiranya........aku berkerja sbenrnya x pakai tudung....tapi mmg niat ku igin menutup aurat mmg dari awl lagi sebelum kdtngan dia untuk membimbingku......

dioa berikan aku buku tentang keagamaan.... aku ingat lagi tajuk bku tu....dan buku yang paling berkesan sekali bagi aku ialah..."HARI KEMATIAN DAN HARI AKHIRAT" Ddan buku "KEWAJIPAN MENUTUP AURAT"......begitula....dia byk menolong aku...memberikn aku doa2 ayat2...bku2 berkisarkan tntg keagamaan....aku bersyukutr sangat2 sebab ALLAHSWT telah memberikan aku org sbegitu....tapi lama kelamaan....dia hilang dan dia sndri mnjauhkan dri daripada mgajarku erti agama...padahal aku masih buta lagi tentang agama allahswt dan aku masih ingin lagi belajar dan terus belajar sampai aku mati.....amin........

1 comments:

Azean Azman said...

Banyak2 bersabar ya miss epal:)

Related Posts with Thumbnails