Monday, August 1, 2011

Ehh??? Dah RAYA KA????

salam ramadhan pada semua bloggers n kawan2 yang membaca post ku ini...huhuhihihihihi

Eh?? dah raya ka ni sebenarnya???? hah....ni la persoalan yang kepala otak aku asyik pikir dan terus pikir.....hohohoooh.... rasanya puasa x sampai 2 hari pun tetapi aku dah mendengar orang semua sibuk nak beli baju raya la,kasut raya la,itula inila.....aish...aku pun pelik....nak baju raya x pa tapi ni nak berpasang-pasang pastu siap nk beli semua benda baru la......wah semangat betul nak sambut RAYA kan....padahal PUASA x sampai pun 2 hari pun lagi huhuuh.......MySpace

aku masih terus berfikir......dan terus berfikir.... yang itu ok lagi nak beli barang-barang tuk raya....ni lagi aku pelik.....baru nak stat puasa ni....dah aku dengar dengan telinga aku yang orang-orang ni dah memasang lagu raya...syahdu-syahdu lagi tu....aish.....ni lagi aku pelik...baru nak start puasa ni...dah pasang lagu raya... kalu sekali dua tu xpa lagi...tapi ini pelbagai bentuk n rentak lagu raya yang dimainkan.....so aku pun musykil la....kenapa boleh jadi macam ni.........aku yang stress sendiri bila pikirkan...ayyook....MySpace

MANA perginya SEMANGAT tu kita meraikan BULAN PUASA YANG PENUH BARAKAH NI???? huhuuuh.....bukan ka bulan yang terbaik adalah bulan ramadhan??? bulan untuk kita menambah pahala sebanyaknya..... dosa-dosa kita terhapus dan pahala yang kita dapat.....bulan yang amat-amat mulia lagi....bukankah bulan ramadhan ini yang kita patut RAIKAN.... kita menambahkan pahala...dengan kita beribadah, berbuat baik, solat malam, bertaubat n sebagainya...ALLAH SWT buka pintu direct padaNYA tuk kita memohon ampun n doa kepadaNYA.....so apa yg kita nak sibuk-sibuk pkir nak baju raya la..pasang lagu raya la n mcm-mcm lagi la....( ni bkan marah tau...cuma pelik huhuhu )

kalu kat makkah sana....mereka amat-amat meraikan bulan RAMADHAN ini...bila dah penghujung bulan, mereka menangis teramat-amat sangat sebab bulan yang baik ini akan berlalu...rugi teramat mereka kalu bulan baik ini ditinggalkan dengan sambelewa...mereka menangis sbb x mau bulan ramadhan itu berlalu....mereka masih ingin menghadap ALLAH SWT yang MAHA ESA..... tapi kita pula bagaimana di sini? bila bulan ramadhan nak berakhir?? kita seronok sbb nak meraikan hari raya, dah nak mempamerkan apa yang di beli..benda-benda baru la katakan huhuuhuh...HARI RAYA bukankah untuk orang-orang yang benar-benar berpuasa di bulan ramadhan ini.... hah tu sendiri kena fikir..... ni cuma luahan hatiku yang aku rasa amat pelik...kenapa boleh jadi macam ni.....huhuhuhu

Raikan la bulan ramadhan ini seperti mana kita meraikan aidilfitri.... x salah pun nak pasang lagu raya, nk beli itu ini...tapi agak2 la....puasa x sampai pun 2 hari...tu yang aku amat musykil.....tapi x apala.... aku pun sebenarnya lemah dalam soal ini.... yang lemah tu mmg datang dari aku sendri....aku pun pernah juga menjadi seperti ini....

insyaallah aku cuba meraikan bulan puasa ini sebaik-baiknya....kita x tahu, mugkin inilah bulan ramadhan terakhir untuk kita...sapa tahukan.... wallahuallam.......... tata...

1 comments:

sergeant keroro said...

betul, mungkin ini puasa yang terakhir bagi kita :)

p/s : camni, buat satu entri, lepas tu ikut syarat seperti yang dinyatakan.

amik gambar, link kepada entri tu, letak blog keroro dalam bloglist, then tinggalkan link entri yang dah siap kat entri 100 krew tu :)

Related Posts with Thumbnails